Tuesday, August 31, 2010

bebaskah kita..!!!

pabila bergabung saat dan menit
bersamalah mereka menukar waktu
tapi kali ini bukan waktu biasa yg selalu mereka kerjakan
waktu ini adalah mengenai hari kemerdekaan

makin hampir detik , makin berpusu manosia
makin hampir detik , makin berpusu maksiat dan dosa
semoa hanya tahu menambah bahana..!!!
sampai waktu merdeka , mereka hilang agama..!!

walau ada yang mengerti arti dan makna
jumlahnya ibarat segengam biji saga
yang lainnya hayal sehayalnya
padahal seronoknya hanya sementara sahaja

merdekakah kita , bebaskah kita
aku bertanya pada semoa
padaku kita masih dijajah
dijajah dengan sewenang-wenangnya..!!

jika aku salah , hanya aku sahaja yang salah
jangan dilibatkan manosia lainnya
kerna mereka masih alpa
alpa dengan penipuan-penipuan gerakan maya

tepat pukol 12 , berteriak manosia bersama bunga api
adakah mereka mengerti arti kemerdekaan yang hakiki
merdeka yang dahulu saja boleh memahami
kerna mereka bermati pertahankan agama suci

padaku kita masih dijajah
bukan negara sahaja , tetapi jiwa kita sendhiri masih dijajah
fikirlah gunakan akal , bukan otak
kerna haiwan sahaja yang menggunakan otak..!!!

tidakku heran jika aku tiada dalam acara
akan ku heran jika mereka mengeluh kerna tidak turut serta
itu pilihan masing-masing yang empunya
tapi aku tetap pada yang asalnya..!!!

kalam tuhan , jika kita menolong  agama NYA
nescaya kita akan dibantu dan diteguhkan kedudukan kita

kedudukan dan kebebasan yang sebenar
hanya termatri dalam agama
kentalkan iman , fikirkan agama
akan dapatlah kita kebebasan yang sebenarnya..!!!!

No comments:

Post a Comment